TRANSFORMATIEMANAGEMENT

Bij transformaties moeten mensen bestaande werkwijzen voor een deel loslaten en nieuwe adopteren. Dit vereist specifiek leiderschap. Voorbeelden van transformatiesituaties waarmee F/ACT MANAGEMENT ervaring heeft:

  • E-commerce en multi channel strategieën voor het verhogen van de kwaliteit van dienstverlening in combinatie met het verlagen van de operationele kosten.
  • Reorganisaties van afdelingen van interne focus en defensieve houding, naar externe gerichtheid en proactief gedrag.
  • Het verhogen van de commerciële effectiviteit van medewerkers in combinatie met het verlagen van de personeelskosten.
  • Strategische samenwerking (alliantie) voor het delen van investeringen met behoud van eigen identiteit naar klanten.
  • Ketenoptimalisatie van technische service aan klanten.
  • Unbundling.
  • Back office integraties en shared service centers.
  • Strategische herpositionering van maatschappelijke en zakelijke doelstellingen.
  • Revitaliseren.
  • Organisatieverbetering met behulp van informatietechnologie (IT-enabled business transformatie)
  • Herpositionering van de dienstverlening door veranderende (markt)omstandigheden Bijvoorbeeld het ontwikkelen van nieuwe proposities voor bestaande en toekomstige leden van  brancheverenigingen en belangenbehartigende organisaties.

 

Lees meer: