WOUTER HAASLOOP WERNER

Wouter Haasloop Werner heeft ervaring in management van fusies, overnames, allianties en ontvlechtingen, informatietechnologie en general management. 

Interim opdrachten voor a.s.r., Univé, TenneT Germany GmbH, TenneT, Essent Retail. Was lid van de groepsdirectie van multinationale retailgroep Maxeda, bekend van Bijenkorf, V&D, Hunkemöller, M&S, Praxis, Brico, Formido, Claudia Sträter en Hema. Chief Information Officer bij Vitens. Daar direct betrokken bij de groei door consolidatie en bij de uitbouw van klantgerichte activiteiten naar 50% van de markt door alliantie. General manager van een bureau voor advies, certificering en engineering. Management functies in utilities, woningbouw en projectontwikkeling. Bestuurlijke ervaring als voorzitter CIOnet The Netherlands en secretaris branchevereniging congres- en evenementenindustrie.

Vast college Leiderschap en M&A in de Master of IT Management aan de Technische Universiteit Delft. Gevraagd voor colleges aan de Universiteit van Amsterdam, Universiteit van Antwerpen en Universiteit van Brussel. Wouter Haasloop Werner publiceerde onder andere in Holland Management Review (met prof. T. Huibers en T. van der Zeeuw), Tijdschrift voor Marketing (met prof. F. Quix), Chief Financial Officer (met prof. C. Verhoef) en in CIO Magazine. Hij geeft lezingen over strategische waardecreatie, innovatie, governance en leiderschap.

Cum laude bachelor in marketing van diensten en in bedrijfskundige informatica. Master in international general management aan de Erasmus Universiteit, Rotterdam School of Management. Afgestudeerd op strategische marketing in de reisindustrie, de informatievoorziening van een grote financiële dienstverlener, en strategische waardecreatie door fusies, overnames en allianties in utilities industries.